Forum » Övriga diskussioner

Metal-tråden

• [Utilisateur supprimé] a dit :...
    • Utilisateur
    • 8 jan. 2010, 7h48m

Metal-tråden

Uppenbart så snackas det alldeles för lite metal här på forumet, så därför tar jag initiativet att skapa denna tråd, metaltråden! =D

Tipsa om musik, få tips om musik, gör toplistor, vad är bra samt anus med banden, dela med er utav spotify-playlists, eller gör vad fan ni vill. Så länge det handlar om metal.

Kan börja med dela med mig utav den här låten, rätt skön vikingmetal;

Modifié par un utilisateur supprimé le 12 jan. 2010, 10h10m
    • R4b a dit :...
    • Utilisateur
    • 9 jan. 2010, 22h37m
    Jag tycker att just det där albumet inte är så värst bra. Jag gillar deras senaste From Afar men min favorit är nog det först albumet som bara heter Ensiferum.

• shec a dit :...
    • Utilisateur
    • 11 jan. 2010, 18h24m
    Ensiferum, helt okej men dom Finntroll tar dom hårt^^

• Utilisateur
    • 13 jan. 2010, 20h58m
    Sant!

• [Utilisateur supprimé] a dit :...
    • Utilisateur
    • 19 jan. 2010, 0h52m
    ååh Victory Song <3
    En av Ensiferums bästa.

Lyssnar på en del metal. Ensiferum, Moonsorrow, Summoning, Wintersun, Immortal, Finntroll, Falkenbach, Amorphis, Amon Amarth, Behemoth, Galneryus och Sonata Arctica är några av mina favoritband.

• StThrasher a dit :...
    • Utilisateur
    • 21 jan. 2010, 10h45m
    Power Metal i all sin ära, men vafan...ska ju vara Thrash Metal för i helsike!

A furore Normannorum libera nos, Domine
    • Utilisateur
    • 30 jan. 2010, 16h27m
    Ska vara Death Metal om nått..men jag lyssnar på nästan all metal.

• Thuned a dit :...
    • Utilisateur
    • 20 fév. 2010, 16h19m
    All metal e ju "bra" fast på sitt sätt. Jag själv lyssnar mest på Post/sludge metal, annars e det typ... gamla Slipknot, killswitch, 36Crazyfist m.m. Om ni vill veta hela listan så lyssna på denna playlist: http://open.spotify.com/user/reka%c3%a1rn/playlist/1GpNPJjxulGjuXG5beX6fj (det finns också med annat än metal så var försiktiga!)
    Och för alla Post/sludge metal fans så har jag en speciell playlist just för er: http://open.spotify.com/user/reka%c3%a1rn/playlist/1GpNPJjxulGjuXG5beX6fj

Edit: Funkade inte med URL commandot så länkarna blev långa i det här fallet =S

I have made none of these ^ (except the battlefield bad company 2 bar)
  • Men palla metal?

• bu1l3n a dit :...
    • Utilisateur
    • 26 fév. 2010, 14h36m
    saknar verkligen tiden då metallica lirade trash metal :/

• JuGGalo133 a dit :...
    • Utilisateur
    • 16 mars 2010, 13h11m
    bu1l3n sa:
    saknar verkligen tiden då metallica lirade trash metal :/

Ja verkligen saknar gamlagodingar som Motorbreath o Jump in the fire.
    Stort sett hela Kill 'em all albumet e fortfarande hur grymt som helst
    Anyway, lyssnar även jag på så gott som all metal, dock mest death o progressiv typ Opeth.
    Men har inget emot lite hårdare band som Anaal Nathrakh heller =D

• Utilisateur
    • 16 mars 2010, 18h50m
    Alltså, Kill ém All är det enda album som egentligen är Metallica, vafan, efter Mustaine så blev Metallica imo bara sämre och sämre, och Cliffs död gjorde ju att hela skiten ballade ur till den smörjan som det är idag.

• Deus_X_M a dit :...
    • Utilisateur
    • 18 mars 2010, 9h07m
    StThrasher sa:
    Alltså, Kill ém All är det enda album som egentligen är Metallica, vafan, efter Mustaine så blev Metallica imo bara sämre och sämre, och Cliffs död gjorde ju att hela skiten ballade ur till den smörjan som det är idag.

Så fel det kan bli......

"Master" är jo självfallet det bästa dom någonsin har gjort ;)

Skämt åsido, jag tycker i princip om all Metallicas musik. Visserligen vissa skivor mindre än andra, men jag upskatter det faktum att dom har förnyat sig och prövat på andra saker framför att bara stå och trampa vatten som ex. Maiden gör. Visst är deras musik också bra, men väldigt likt sig själv hela vägen igenom.

Nöjd med att Machine Head har hittat deras mörka sound igen, det va ett par skivor efter "the more things change..." som blev aningen hit/mainstream inspirerad.
    Samma gäller för Fear Factory, eminent spelning på Brewhouse i övrigt!

Happy-Few said...
    Why smlie humans?
    Perhaps from the problem is the escape route.Perhaps this nothingness.Who knows?
    • netherbird a dit :...
    • Utilisateur
    • 18 mars 2010, 14h00m

Gratis metall!

Tjenare, om ni vill känna på lite svensk metall så har vi precis släppt vår platta fri för nedladdning via nätet. Låtarna finns här på Last.Fm, hoppas det smakar! Vi har också lagt ut en cover-ep för fri nedladdning med låtar från Sentenced, Annihilator, Paradise Lost och TSOOL.

• Utilisateur
    • 18 mars 2010, 15h59m
    Deus_X_M sa:

Så fel det kan bli......

"Master" är jo självfallet det bästa dom någonsin har gjort ;)

Skämt åsido, jag tycker i princip om all Metallicas musik. Visserligen vissa skivor mindre än andra, men jag upskatter det faktum att dom har förnyat sig och prövat på andra saker framför att bara stå och trampa vatten som ex. Maiden gör. Visst är deras musik också bra, men väldigt likt sig själv hela vägen igenom.
    !

Fast imo är Kill ém All unik, och har ett sound och en stil som inte återfinns hos något annat thrash-band. Det är den tveklöst första thrash-metal plattan, och för mig definierar den hela genren. Jag är inte intresserad av att lyssna på ett thrash-band som inte spelar thrash längre, så imo kan Metallica dra åt fanderns efter att de övergav den stil och musik som de blev kända för.

All cred istället, till band som Maiden, Ac/Dc osv, som håller sin fana högt, och kör på sin skit, oavsett vad som ligger i tiden eller inte.

• JuGGalo133 a dit :...
    • Utilisateur
    • 31 mars 2010, 22h24m
    Jag är ingen hardcore lyssnare av Metallica, jag har iof alla deras plattor. Men trots att jag gillar deras äldre sound ifrån 80 talet bäst, så ser jag ändå inget fel i deras musik idag. Visst de är mer "Rockallica" än Metallica idag men tycker ändå att de har en hel del kvar att ge, minus St Anger albumet så visade de det inte minst i The Day that never comes.
    Men somsagt, jag är inte något hardcore 'Tallica fan, men kör de med Rubin på en platta till, minst, så tror jag att de kan få tillbaka sitt gamla sound än lite mer!

• AgNO3 a dit :...
    • Utilisateur
    • 5 mai 2010, 13h19m
    Stackars satar, här har ni ett tips som räcker gott nog för fem mannalivslängder.

Die Apokalyptischen Reiter.

Sådär, ja, nu kan ni dö.

Din lilla slampa.
  • Jag lyssnar bara på allt inom Death, Death Metal, Deathcore, och alla subgenrer till Death Metal.

Favoband:
    Devourment
    Cannibal Corpse
    Behemoth
    Kataklysm
    Guttural Secrete
    Pathology
    Disgorge
    Defeated Sanity
    Decapitated
    Carnifex
    m.m.

Min Spotify lista:

http://open.spotify.com/user/00ahoppu/playlist/5ljdCbSq4RRR8Svu37d54a

• Tar väl och tipsar om några lite mer okända.

Trepalium
    Intronaut
    Gojira
    Pitbulls In The Nursery
    Strapping Young Lad
    Burst
    Leprous

Progressiv metal är så jävla överlägset allt annat.

• ETarkowska a dit :...
    • Utilisateur
    • 28 fév. 2011, 22h30m

SWEDISH DEATH METAL!

• Utilisateur
    • 3 mars 2011, 23h54m
    DonutDuDe1212 sa:
    Progressiv metal är så jävla överlägset allt annat.

Måste hålla med om det gäller Dream Theater xD
    annars kan jag ju fråga ifall det e ngn som har hört om Djent Metal? Gå och sök på Periphery så har ni Djent där, sen finns det ju också In Flames med deras nya medverkande med Pendulum, Self vs Self som e ganska bra. (enligt mej lol)

Och för er som ska vara lite hårdare: Architects eller Suicide Silence?

• eatmypuke a dit :...
    • Utilisateur
    • 6 mars 2011, 19h08m
    Thuned sa:

undrade just när jag skulle se ett band jag kände igen, haha. Suicide Silence helt klart! Ett av de första hårdare banden jag hörde, har varit helt såld på sån musik sen dess. haha!

• Utilisateur
    • 8 mars 2011, 21h43m
    eatmypuke said:
    Thuned sa:

undrade just när jag skulle se ett band jag kände igen, haha. Suicide Silence helt klart! Ett av de första hårdare banden jag hörde, har varit helt såld på sån musik sen dess. haha!

Haha xD
    hade en klasskamrat som först lyssnade mest på Slipknot, Korn etc, ända tills han hittade Suicide Silence och Bring Me the Horizon. Han brukade störa ganska många med att gå runt med hög volym och lyssna på dem :D

• Luvanchan a dit :...
    • Utilisateur
    • 21 mars 2011, 15h09m

mer thrash åt folket

var just och såg european carnage i Oslo (eftersom det flyttats från stockholm, vafan?)
    Och fyfan vad bra det var!
    Hade turen att vinna meet&greet med Megadeth innan giget och skulle vivlja påpeka att Slayer var i riktig toppform. Synd att Hanneman inte var med men Gary Holt gjorde ett grymt jobb.

• Deus_X_M a dit :...
    • Utilisateur
    • 21 mars 2011, 15h14m

Re: mer thrash åt folket

Luvanchan said:
    var just och såg european carnage i Oslo (eftersom det flyttats från stockholm, vafan?)
    Och fyfan vad bra det var!
    Hade turen att vinna meet&greet med Megadeth innan giget och skulle vivlja påpeka att Slayer var i riktig toppform. Synd att Hanneman inte var med men Gary Holt gjorde ett grymt jobb.

Hur va Megadeth live då?? Tyvärr aldrig sett dom live, men fick biljett till Big Four, så nu får man ju chansen :)

Happy-Few said...
    Why smlie humans?
    Perhaps from the problem is the escape route.Perhaps this nothingness.Who knows?
Les utilisateurs anonymes ne peuvent pas poster de messages. Merci de vous connecter ou de créer un compte pour pouvoir intervenir dans les forums.